tisdag 17 november 2009

Kuddar och jul

Har sytt kuddar till soffan i spiketältet och i morrn ska det sys gardiner dit.
November månad pratade vi om på jobbet idag de flesta gillade inte november och vad tycker jag då? Inte så pjåkigt mörkret sänker sig och man får tända ljus, maten är inte längre grillat eller sallad utan mustiga grytor ( nåja så många grytor blir det väl inte) men man måste ha November oxå tycker jag, väntan på att snart kommer den bästa tiden på året julen jag är helfrälst i julen, minns mina barndoms jular med farmor och farfar, lukten, pyntet, maten stämmningen och lugnet som jag fann hos dem. Jag minns att de hade en sån där kyrka som hade en spak att vrida på så spelade den heliga natt, jag tror jag ska köpa en sån nån gång undrar om de gör såna nu för tiden, för det måste vara samma melodi inte nån annan poppig julsång.

Nä nu väntar tvätten och sen ska jag ta en promme och möta hjärtat mitt.

Inga kommentarer: