torsdag 12 november 2009

Blomma

Har varit och hälsat på Mia i hennes nya fina radhus och fikat mumsiga kladdmuffins med hallon o grädde. Eftersom jag inte vet hur man för sig när man hälsar på första gångne hos någon så bytte vi roller, jag fick med mig en blomma hem, en svärmorstunga efter att ha kollat wikipedia så ser jag att min blomma är en "Laurentii" .

Enligt wikipedia så är det en mycket tålig och populär krukväxt. Men sen står det då här: Att förmera plantorna genom sexuell förökning kan alltså vara vanskligt. Moraliska plantor är att föredra. Mia det var väl en moralisk planta jag fick?!?!?!?!?

Kram Mallan

1 kommentar:

Mia sa...

Självklart är det en moralisk planta! Jag har pratat mycket etik o moral hemma med den. Men nu är det upp till den nya ägaren, dvs du, att fortsätta med detta. Lycka till!