onsdag 19 augusti 2009

Ny årstid

Hör en del gnäll nu över att sommaren är slut och jag skulle kanske ha önskat lite mer sol på min semester jag med.
Fast jag ser fram mot hösten med, kall och klar luft med solsken, sen kommer ju alla vackra färger med, tända ljus och en brasa som sprakar mysigt.
Sen lyckan över den första snön som kommer, åsså julen med alla tomtar som jag älskar, ett sting av saknad när jag tänker på farmor och farfar och alla jular jag var hos dem.
Efter den nyår, känslan av att nåt nytt är på gång. Sen hoppas jag på mycket snö!!

Sen kommer våren krypande, snön tinar och snödropparna tittar fram, längtan efter att få klä av sig alla tjocka bylsiga tröjor och kasta strumpor och skor.

Sommaren sen då, härliga grillkvällar och rödvin med kompisarna. Kunna hoppa på cykeln och dra ner på stan och ta en öl eller så.

Ja alla årstider har sin tjusning och jag skulle inte vilja bo nån annanstans än Sverige.

Kram på er

1 kommentar:

Mia sa...

Åk till Australien och jag lovar att du kommer att bli kär. :)
Det är dock underbart att läsa att du ser så positivt på att hösten och vintern kommer. För du har helt rätt. Det kommer en till sommar.

Sen ser jag också framemot hösten och vintern. Har en spännande höst arbetsmässigt och vinter privat med radhuset. :)