onsdag 18 mars 2009

Thriller deckare och rysare

Tv-serier som jag inte missar Criminal minds, CSI av alla slag, morden i midsommer, sen diverse deckare klämmer jag in med om jag hinner.

Älskar böcker av Agatha Christie, Arthur Conan Doyle (Sherlock Holmes böckerna)

Älskar rysare som är så spännande att nackhåret reser på sig.

Eller en film där allt är så himla vanligt men man kan ana att nåt är jättefel.

Är det riktigt spännande vill jag ha fjärrkontrollen beredd och glasögon i stället för linser.
Steg 1 är att dra ner glasögonen på näsan för då kan jag se litegran, steg 2 blir det överjävligt spännande tar jag bort ljudet med.

Håcke kan inte förstå att gillar inte såna filmer så då får jag kolla själv.

Det kan ju vara därför som jag alltid tror att det är nåt mystiskt. Som idag när jag kom hem
och Neas jacka låg slängd på sängen, hon är inte hemma och hon svarar inte på sms eller när jag ringer. Naturligtvis har hon blivit bortförd av en massmördare, eller kan det vara så att hon bestämde sig för att ta skinnjackan i stället för vinterjackan imorse :)

Ett fenomen till, när jag ska sova ensam hemma så låter det så i huset det knäpper olika ljud hörs. Har kollat när Håcke ligger bredvid då är det så tyst så tyst.

Senare nån gång ska jag berätta vad som hände en natt på våran gård............................


Godnattkramar Malin

Inga kommentarer: